Zasady ogólne świadczenia doradztwa:
- Doradztwo jest świadczone nieodpłatnie.
- Usługi doradcze, świadczą pracownicy Biura LGD, mający te zadania w zakresie obowiązków zgodnie z opisem stanowisk.
- Doradztwo prowadzone jest w Biurze Lokalnej Grupy Działania w godzinach jego pracy oraz w uzasadnionych przypadkach w innych godzinach oraz poza biurem, w tym w szczególności w sytuacji zgłoszenia potrzeby doradztwa przez osoby niesprawne ruchowo lub inne osoby z grup defaworyzowanych. Doradztwo może także zostać realizowane w formie zdalnej z wykorzystaniem technik informacyjno-komunikacyjnych.
- Zgłoszenia potrzeby realizacji usługi doradczej przyjmowane są telefonicznie, mailowo lub osobiście w biurze LGD.
- Co do zasady na spotkania doradcze obowiązuje wcześniejsza rezerwacja. W uzasadnionych przypadkach usługa doradcza może być udzielona osobie zainteresowanej bez rezerwacji.
- Doradztwo realizowane przez Biuro obejmuje w szczególności następujące tematy:
- ogólne zasady wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju,
- typy operacji (projektów) i grupy docelowe w ramach LSR,
- zasady naboru i oceny wniosków o dofinansowanie,
- zasady wypełniania wniosków aplikacyjnych i zasady przygotowania załączników,
- zasady realizacji i rozliczenia projektów,
- zasady wypełniania wniosków o płatność dla operacji realizujących założenia LSR.
- Pracownicy Biura nie wypełniają wniosków o przyznanie pomocy oraz innych formularzy i dokumentów dotyczących naborów, np. załączników do wniosków.
- Doradca i uczestnik po wykonanej usłudze doradczej wypełniają kartę doradztwa. Karta doradztwa stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury. W przypadku realizacji doradztwa w formie zdalnej potwierdzenie może być wykonane w innej formie, np. poprzez e-maila.