Zasady ogólne świadczenia doradztwa:

  1. Doradztwo jest świadczone nieodpłatnie.
  2. Usługi doradcze, świadczą pracownicy Biura LGD, mający te zadania w zakresie obowiązków zgodnie z opisem stanowisk.
  3. Doradztwo prowadzone jest w Biurze Lokalnej Grupy Działania w godzinach jego pracy oraz w uzasadnionych przypadkach w innych godzinach oraz poza biurem, w tym w szczególności w sytuacji zgłoszenia potrzeby doradztwa przez osoby niesprawne ruchowo lub inne osoby z grup defaworyzowanych. Doradztwo może także zostać realizowane w formie zdalnej z wykorzystaniem technik informacyjno-komunikacyjnych.
  4. Zgłoszenia potrzeby realizacji usługi doradczej przyjmowane są telefonicznie, mailowo lub osobiście w biurze LGD.
  5. Co do zasady na spotkania doradcze obowiązuje wcześniejsza rezerwacja. W uzasadnionych przypadkach usługa doradcza może być udzielona osobie zainteresowanej bez rezerwacji.
  6. Doradztwo realizowane przez Biuro obejmuje w szczególności następujące tematy:
    1. ogólne zasady wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju,
    2. typy operacji (projektów) i grupy docelowe w ramach LSR,
    3. zasady naboru i oceny wniosków o dofinansowanie,
    4. zasady wypełniania wniosków aplikacyjnych i zasady przygotowania załączników,
    5. zasady realizacji i rozliczenia projektów,
    6. zasady wypełniania wniosków o płatność dla operacji realizujących założenia LSR.
  7. Pracownicy Biura nie wypełniają wniosków o przyznanie pomocy oraz innych formularzy i dokumentów dotyczących naborów, np. załączników do wniosków.
  8. Doradca i uczestnik po wykonanej usłudze doradczej wypełniają kartę doradztwa. 
Karta doradztwa stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury. W przypadku realizacji doradztwa w formie zdalnej potwierdzenie może być wykonane w innej formie, np. poprzez e-maila.